Żabka wśród ulubionych "kawiarni" Polaków. Sieć zaczyna akcję znaną ze Starbucks

Żabka wśród ulubionych "kawiarni" Polaków. Sieć zaczyna akcję znaną ze Starbucks

89% Polaków kojarzy Żabkę jako miejsce serwujące kawę. Sklepy sieci znalazły się wśród trzech najczęściej odwiedzanych miejsc serwujących kawę. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie gorącymi napojami, Żabka rozpoczyna akcję znaną z międzynarodowych kawiarni. Klienci zapłacą za kawę mniej, jeśli przyjdą po nią z własnym kubkiem.

Zachęcanie klientów do przychodzenia z własnym kubkiem po kawę wielokrotnie było już stosowane przez czołowe sieci kawiarni, jak Starbucks czy Costa Coffee. Teraz na podobny ruch zdecydowała się Żabka. Akcja potrwa od 17 sierpnia do 14 września. Klienci zapłacą mniej za wybraną kawę i inne gorące napoje, jeśli przygotują je we własnym kubku, z którym przyjdą do sklepu.

W Żabce promujemy odpowiedzialne zachowania i wspieramy klientów w podejmowaniu świadomych i dobrych decyzji. Dlatego zachęcamy do przychodzenia do Żabki po kawę z własnymi kubkami. Są one jednym z rozwiązań, dzięki którym możemy mieć bezpośredni wpływ na minimalizację produkcji odpadów. Promocyjna cena jest dodatkową zachętą do tego, aby możliwość zamówienia kawy we własnym kubku powoli stawała się dobrym przyzwyczajeniem.

Jarosław Serednicki, dyrektor marketingu w Żabka Polska

Żabka na podium wybieranych przez Polaków miejsc na kawę

Według najnowszych badań Café Monitor 2022[1] dotyczących zwyczajów związanych ze spożyciem kawy w Polsce, Żabka plasuje się pośród trzech najczęściej wymienianych miejsc, do których można się udać, aby wypić kawę.

Wspomniane badanie wskazuje, że Żabka jest jednym z trzech liderów, najpopularniejszych i najczęściej odwiedzanych spośród miejsc serwujących kawę. Jej przewagą jest to, że "jest blisko domu, kawa jest tańsza niż gdzie indziej, a obsługa szybka i miła". Do tego kawę można kupić przy okazji innych zakupów.

Z analiz sprzedażowych sieci wynika, że klienci najczęściej sięgają po caffé latte, a ulubioną porą zakupu w tygodniu jest 8:00-9:00 oraz 11:00-12:00 w trakcie weekendu.

Aż 89% respondentów kojarzy Żabkę jako miejsce serwujące kawę. 6% respondentów pije kawę z Żabki każdego dnia, 32% kilka razy w tygodniu, a 40% kilka razy w miesiącu. Badani deklarują też, że średnio wypijają 2,5 kawy dziennie

Z własnym kubkiem na kawę do Żabki. Sieć wprowadza promocję

Żabka, która liczy już ponad 8500 sklepów w całej Polsce, serwuje klientom kawę i inne gorące napoje w każdej ze swoich placówek. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, żeby w drodze do pracy czy na spotkanie wpaść po coś ciepłego na wynos we własnym kubku. W ulubionym smakuje przecież lepiej! Kawa na raz, ale kubek niekoniecznie.

Kawa z Żabki to 100% arabica, której ziarna pochodzą z małych farm ulokowanych w najlepszych regionach Brazylii. Posiada także certyfikat Rainforest Alliance. Jest nie tylko smaczna, ale też konkurencyjna cenowo. Aktualnie jeszcze bardziej – ze względu na promocję "Z Twoim kubkiem płacisz 1 zł mniej". Obejmuje ona wszystkie gorące napoje takie jak: espresso, kawa czarna, kawa z mlekiem, latte, cappuccino, herbata, czekolada. Promocja nie obowiązuje w autonomicznych sklepach Żabka Nano.


[1] Raport z badania syndykatowego ARC Rynek i Opinia Warszawa 2022.

Foto: mat. prasowe (Żabka Polska)

 

Reklama