Izraelska firma BIG Shopping Centres rozpoczyna plan rozwoju w Polsce. Fundusz właśnie zainwestował 65 mln euro w akwizycję dwóch pierwszych centrów handlowych. A to dopiero początek. BIG planuje stać się dominującym graczem w sektorze parków handlowych.
BIG rozszerza swoją działalność w Europie i po raz pierwszy wchodzi na polski rynek. Hay Galis, prezes BIG, wskazuje, że dwa pierwsze przejęcia są dopiero początkiem rozwoju firmy na tym rynku.
Dwa pierwsze obiekty w portfelu BIG Shopping Centres
Pierwsze z nabytych centrów handlowych zlokalizowane jest w Andrychowie i ma powierzchnię najmu (GLA) ok. 23 300 mkw. oraz 100% poziom wynajmu. Ma ono charakter parku handlowego, podobnie jak niektóre obiekty BIG Centers w Izraelu, Serbii i USA, a odwiedza je ok. 200 000 klientów. Park handlowy ma kilku głównych najemców, w tym supermarket LIDL i sieć marketów budowlanych Leroy Merlin, a także najemców z branży elektronicznej, modowej, sportowej, rekreacyjnej i innych.
Drugie centrum handlowe zlokalizowane jest w Lubinie i ma powierzchnię najmu (GLA) ok. 13 300 mkw. Jego otwarcie ma nastąpić we wrześniu br. Również ono jest ono wynajęte niemal w 100%. Lubiński obiekt ma kilku czołowych najemców, znalazły się tu też wiodące europejskie marki, w tym Carrefour, Media Expert, Sports Direct, CCC, Sinsay, Jula i inne.
BIG Shopping Centers zostało założone w 1994 roku przez Yehuda Naftali’ego. Jest to wiodąca grupa w branży nieruchomości w Izraelu. Skupia się ona na rozwoju, eksploatacji i inwestowaniu w działające centra handlowe i lifestylowe, logistykę, biura i nieruchomości mieszkaniowe, a także energię odnawialną.
Foto: Park handlowy w Andrychowie zakupiony przez BIG Shopping Centers (mat. prasowe)