Kolejna sieć inwestuje w odnawialną energię. Kaufland montuje panele fotowoltaiczne

Kolejna sieć inwestuje w&nbspodnawialną energię. Kaufland montuje panele fotowoltaiczne

Kaufland inwestuje w efektywność energetyczną sieci. Detalista zakończył właśnie wymianę energooszczędnego oświetlenia LED we wszystkich swoich sklepach i planuje zrealizować jeszcze w tym roku finansowym projekt instalacji paneli fotowoltaicznych w kolejnych obiektach.

Instalacja paneli fotowoltaicznych jest długoterminowym celem sieci Kaufland. Jak informuje sieć, te mają pojawić się na wszystkich istniejących obiektach posiadających odpowiednią konstrukcję dachową, a także w nowo wybudowanych sklepach. W ten sposób sieć dąży do spełnienia swoich założeń klimatycznych, w tym 80% redukcji emisji powstałych w wyniki działalności operacyjnej.

Trzy instalacje jeszcze w 2022 roku

Pierwszym sklepem Kaufland, w którym pojawiły się panele fotowoltaiczne był market we Wrocławiu przy ul. Długosza. Projekt zakończono w sierpniu ubiegłego roku. Po sukcesie testowego wdrożenia Kaufland podjął decyzję o wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii również w kolejnych placówkach.

Na 2022 r. detalista zaplanował montaż i uruchomienie trzech instalacji fotowoltaicznych. Pojawią się one na dachach marketów Kaufland w Gliwicach, Lublinie i Piastowie. Urządzenia pokryją w skali roku nawet do 20% całkowitego zapotrzebowania na energię.

Jednocześnie sieć rozpoczęła procedurę pozyskiwania niezbędnych pozwoleń dla kolejnych obiektów. W ciągu kilku najbliższych lat w rozwiązania wykorzystujące OZE wyposażone zostaną: markety w Jarosławiu, Częstochowie, Zawierciu, Katowicach i Głogowie, Centrum Usług Wspólnych we Wrocławiu, a także Centrum Dystrybucyjne w Woli Krzysztoporskiej.

W drodze po cele klimatyczne

Kaufland w dalszej perspektywie planuje zamontowanie paneli fotowoltaicznych we wszystkich sklepach, które będą miały ku temu możliwości konstrukcyjne. "Montaż rozwiązań wykorzystujących OZE jest istotnym krokiem w kontekście realizacji naszych zobowiązań klimatycznych" – zaznacza Adam Sadowski, ekspert Pionu Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska.

Kaufland zadeklarował, że do 2030 r. zredukuje emisje powstałe w wyniku działalności operacyjnej o 80% w porównaniu do 2019 r. Dzięki fotowoltaice chronimy zasoby naturalne i wnosimy kolejny wkład w ochronę środowiska naturalnego. Chcemy wykorzystać ją również do promowania odnawialnych źródeł energii wśród konsumentów.

Adam Sadowski, ekspert Pionu Zarządzania Nieruchomościami w Kaufland Polska

To jednak nie koniec planów Kaufland. Jak zdradza Adam Sadowski, w przyszłości informacje dotyczące ilości energii wyprodukowanej dzięki instalacji fotowoltaicznej mają być prezentowane klientom na ekranach digital signage przy wejściu do sklepu.


Foto: Kaufland Polska

Reklama