AMBRA zwiększa inwestycje w promocję polskiego wina i Roztocza

AMBRA zwiększa inwestycje w&nbsppromocję polskiego wina i&nbspRoztocza

Znaczenie produktów regionalnych w Polsce jeszcze nigdy nie było tak duże – informuje AMBRA, producent takich marek jak Cin&Cin, Dorato, Cydr Lubelski czy Winiarnia Zamojska. Jak przyznaje prezes zarzadu Robert Ogór, regionalne produkty stanowią już 8% wartości rynku spożywczego, a konsumenci coraz częściej doceniają ich jakość i pochodzenie. Dlatego Fundacja Winiarnie Zamojskie zainwestuje więcej w promocję polskiego winiarstwa i Roztocza.

Produkty regionalne są naturalne. Powstają z lokalnych surowców, na małą skalę, oddając unikalny charakter miejsca. Są zaprzeczeniem produkcji przemysłowej, masowej i często ujednoliconej. Dlatego produkty regionalne należą do najbardziej cenionych na rynku spożywczym w Europie. Ich wartość stanowi 8% rynku spożywczego, a wysoką jakość chronią restrykcyjne przepisy Unii Europejskiej. Są droższe, ale lepsze. To wizytówka kraju. Hiszpania, Włochy i Francja doskonale wykorzystują tę przewagę. Ich sery, wędliny, czy wina są impulsem dla całej gospodarki

Robert Ogór, prezes zarządu AMBRA SA

Robert Ogór przestraga przy tym, że należy mieć świadomość wyższych kosztów wytwarzania takich produktów. Restrykcyjne przepisy chroniące jakość, procedury certyfikacyjne wykluczają szukanie zamienników, szybkich oszczędności czy chodzenie na skróty. Szacunek do miejsca pochodzenia i tradycji nie wyklucza za to nowoczesnych technologii, ale tylko wtedy, gdy wykorzystywane są do utrzymania naturalności produktów.

Co ciekawe w XXI wieku to nowocześni konsumenci z dużych miast coraz bardziej doceniają regionalność, tworząc unikalny sojusz z lokalnymi społecznościami

Robert Ogór

Zyskują i konsumenci, i producenci

Rosnące zainteresowanie lokalnymi produktami wysokiej jakości daje niepowtarzalną szansę rozwoju polskich regionów. "Rolnicy i mali przedsiębiorcy mogą wreszcie uczestniczyć w rynku na znacznie lepszych warunkach niż wyłącznie jako dostawcy surowców. Taka strategia rozwoju może ich chronić przed skutkami ubożenia gospodarczego, społecznego i demograficznego regionów" – podkreśla Robert Ogór. 

Historia pokazuje, że dobry produkt regionalny może wypromować nawet mało popularny rejon, dając lokalnej społeczności miejsca pracy i impuls do rozwoju turystyki. Tak narodziła się w Polsce enoturystyka, która na świecie ma olbrzymi potencjał dla gospodarki. W popularnych regionach winiarskich powstają nie tylko miejsca, gdzie degustuje się wino, ale przede wszystkim hotele,
restauracje, kawiarnie, szlaki rowerowe, sklepy z produktami regionalnymi, baza do organizacji festiwali, koncertów, centra konferencyjne.

Fundacja Winiarnie Zamojskie wspiera Roztocza

Strategię rozwoju regionów, promocji lokalnych produktów już od 2019 realizuje Fundacja Winiarnie Zamojskie. Rozwija kulturę winiarstwa w Polsce i promuje polskie wina za granicą, udowadniając że mogą one powstawać zarówno z winogron, jak i innych owoców. Ważna jest jakość i autentyczność pochodzenia.

nne kraje winiarskie też kiedyś zaczynały i uczyły się, jak uprawiać owoce, jak robić wino i budować kulturę winiarstwa.

Wioletta Wilkos, prezes Fundacji Winiarnie Zamojskie

Fundacja przyczyniła się też do ekspansji regionalnej turystyki na Roztoczu. Z roku na rok festiwal wina i produktów regionalnych "W poszukiwaniu prawdziwego smaku" przyciąga do Zamościa coraz więcej turystów z całej Polski.

Wspólnie z Fundacją chcemy rozwijać oraz promować polskie winiarstwo, chronić jego jakość i autentyczność. Winiarze mogą więc korzystać z naszego laboratorium, rozlewni, sieci sklepów winiarskich. A raz w roku wszyscy razem świętujemy winobranie w Zamościu.

Robert Ogór, prezes zarządu AMBRA SA

Foto: mat. prasowe 

Reklama