Łącząc wygodę z atrybutami przyjemnościowymi i prozdrowotnymi, płatki śniadaniowe pozostają jedną z wiodących kategorii w ramach porannego posiłku. Według danych Mintel, ponad jedna trzecia polskich konsumentów płatków sięga po nie 2-3 razy w tygodniu, zaś niemal jedna piąta 4-6 razy w tygodniu.
Warto podkreślić, że 81% konsumentów płatków w Polsce je płatki właśnie na śniadanie. Płatki wpisują się również w "trend przekąskowy", przy czym ponad jedna trzecia respondentów deklaruje, że je płatki jako przekąskę (pomiędzy śniadaniem a obiadem, pomiędzy obiadem a kolacją lub po kolacji).
W odpowiedzi na rosnącą świadomość konsumentów, z naciskiem na zainteresowanie zdrowiem i dobrym samopoczuciem, kategoria płatków śniadaniowych ewoluuje w kierunku "ulepszonych" receptur. Jest to trend widoczny również na polskim rynku.
Warto wskazać, że wysoko w rankingu pojawiły się także oświadczenia mówiące o braku dodanego cukru oraz o spójności z dietą wegańską. Innowacje prozdrowotnie ukierunkowane są odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Dane Mintel wskazują, że 41% respondentów w Polsce stara się przez większość czasu jeść w zdrowy sposób.
Poza zdrowiem należy wskazać na rosnący na znaczeniu atrybut związany z przystępnością cenową. Wpisując się w wizerunek rodzinnej i sycącej propozycji śniadaniowej, płatki wydają się być kategorią, która powinna poradzić sobie dobrze w obliczu wzrastających kosztów utrzymania. Ponad połowa (57%) polskich konsumentów w tej kategorii stwierdza, że jedzenie płatków na śniadanie jest tańszą opcją w porównaniu do innych kategorii śniadaniowych.
Źródło: Mintel GNPD
Fot.: AdobeStock