Grupa Schwarz zmienia opakowania marek własnych. 50% nadaje się do recyklingu

Grupa Schwarz zmienia opakowania marek własnych. 50% nadaje się do recyklingu

Grupa Schwarz, która zarządza sieciami handlowymi Lidl i Kaufland, podsumowuje postępy w realizacji wyznaczonych celów strategii REset Plastic. W ramach działań, firma chce do 2025 roku znacznie zmniejszyć udział nieprzetworzonego plastiku w opakowaniach marek własnych.

Wśród kluczowych celów, które Grupa postawiła sobie do 2025 roku znajduje się m.in. zmniejszenie ilości plastiku w opakowaniach marek własnych o 20% czy wykorzystywanie w nich około 25% recyklatu z tworzyw sztucznych. Firma mocno stawia na to, by wszystkie opakowania tych produktów nadawały się do recyklingu.

Kluczowe zmiany w markach własnych

Grupa podsumowała działania zrealizowane w minionym roku obrotowym 2021. Kaufland i Lidl we wszystkich krajach, w których sieci są obecne, zredukowały już zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 18%, a tym samym zbliżyły się do realizacji wyznaczonego celu REset Plastic, jakim jest ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych o 20% do 2025 roku. W Niemczech cel ten został już przekroczony: sieć Kaufland zmniejszyła zużycie plastiku aż o 26%, a Lidl o 22%.

Grupa Schwarz postawiła sobie również za cel, aby do 2025 roku wykorzystywać w plastikowych opakowaniach marek własnych, dostępnych w Lidlu i Kauflandzie, średnio 25% recyklatu. Obecnie we wszystkich krajach wykorzystywanych jest średnio 14% recyklatu. W Niemczech Kaufland wykorzystuje go już w 29%, a Lidl w 23%. Udało się to osiągnąć w szczególności dzięki butelkom PET, do których produkcji wykorzystano 100% recyklatu (z wyłączeniem nakrętek i etykiet).

Mocny zwrot w kierunku recyklingu opakowań

We wszystkich 32 krajach, w których dostępne są sieci Lidl i Kaufland, Grupa Schwarz osiągnęła obecnie 50% maksymalnej możliwości recyklingu plastikowych materiałów opakowaniowych marek własnych – co odpowiada połowie wyznaczonego celu. W Kauflandzie w Niemczech 42% opakowań marek własnych nadaje się obecnie w maksymalnym stopniu do recyklingu, a w Lidlu 58%.

Grupa Schwarz w oparciu o dotychczasowy sukces stale się rozwija i podejmuje działania w obszarze zrównoważonego rozwoju, które przybliżają ją do osiągniecia wyznaczonych celów. Oprócz dalszych działań na rzecz redukcji tworzyw sztucznych przedsiębiorstwo będzie kładło nacisk na jeszcze większe wykorzystanie recyklatu i zwiększenie przydatności opakowań marek własnych do recyklingu.


Foto: Schwarz Group

Reklama