Od 1 sierpnia zmienił się sposób, w jaki sprzedawcy wystawiają swoje produkty na platformie. Jak przekazuje Allegro, to kolejny krok w kierunku uporządkowania i ujednolicenia sposobu prezentacji asortymentu, co umożliwi klientom łatwiejsze poruszanie się na platformie, wyszukiwanie produktów, a także porównywanie ofert różnych sprzedających.
Wkrótce wielkie zmiany w Allegro
Do 2024 r. Allegro zmieni filozofię prezentowania ofert dostępnych na platformie. Firma pracuje nad stworzeniem Katalogu Produktów Allegro, w którym zostaną zebrane i opisane wszystkie produkty dostępne w ofertach wystawionych przez sprzedających.
Katalog Produktów Allegro ma być także ułatwieniem dla sprzedających, którzy spędzą mniej czasu na przygotowaniu i wystawianiu ofert na platformie.
Dlaczego Allegro wprowadza Katalog Produktów Allegro?
Allegro zmienia system porządkowania ofert dostępnych na platformie w taki sposób, by wszystkie te, które prezentują jeden produkt, były ze sobą powiązane. Wprowadzenie tego rozwiązania zrewolucjonizuje sposób, w jaki klienci przeglądają, wyszukują oraz porównują oferty na Allegro.
Przykład – jeśli kilkudziesięciu sprzedających wystawiło oferty na ten sam model telewizora, to zostaną powiązane z jednym produktem z Katalogu Produktów Allegro na podstawie kodu EAN. Klient zobaczy zatem listę produktów pasujących do wyszukiwanej frazy i po wejściu w konkretny produkt wyświetli mu się lista przypisanych do niego ofert od sprzedawców. Jest to sytuacja analogiczna do tego, w jaki sposób działa obecnie porównywarka cen Ceneo.pl.
Jak wystawiać produkty na Allegro?
Od 1 sierpnia 2022 r. na platformie można wystawić jedynie te produkty, które znajdują się w Katalogu Produktów Allegro. Oznacza to, że sprzedający w trakcie wystawiania asortymentu będą musieli odnaleźć odpowiedni produkt w Katalogu i przypisać do niego swoją ofertę (podając m.in cenę, warunki dostawy i ewentualnego zwrotu) lub – jeżeli produkt jeszcze nie znajduje się w Katalogu Produktów Allegro – utworzyć w nim nową pozycję na podstawie swojej oferty.
Widzimy, że doświadczenie zakupowe klientów, którzy przeglądali listy produktów jest bardzo pozytywne. Klient szybciej odnajduje to, czego szukał, wygodnie porównuje cechy produktów, a – co najważniejsze – może łatwo znaleźć ofertę sprzedającego, która jest dla niego najbardziej atrakcyjna, np. pod względem ceny lub krótkiego czasu dostawy.
Sprzedający, którzy poszukują informacji na temat Katalogu Produktów Allegro, znajdą je na stronie Katalog produktów dla Sprzedających, na której - poza wiedzą - merytoryczną znajdą sekcję najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi. Można także skorzystać ze wsparcia społeczności Allegro Gadane. W razie potrzeby, w indywidualnych tematach, na które sprzedający nie znajdą odpowiedzi, do dyspozycji pozostaje dział obsługi klienta, do którego kontakt znajduje się na stronie Pomoc Allegro.
Foto: Allegro