Online czy offline? Jak pandemia zmieniła branżę eventową?

Online czy offline? Jak pandemia zmieniła branżę eventową?

Co jakiś czas pandemia wciąż nam o sobie przypomina, ale tego lata możemy odetchnąć od ograniczeń nakładanych na branże eventową oraz szkoleniową. Mniejsze i większe wydarzenia plenerowe z powrotem zagościły na mapę Polski. Spotkania oraz eventy szkoleniowe lub team-buildingowe również pojawiły się w firmowych kalendarzach.

I chciałoby się powiedzieć – nareszcie! Część z nas źle zniosła wielomiesięczne ograniczenia i zasady dystansu społecznego. Dlaczego wolimy spotykać się „na żywo” a nie w Internecie i jaką przewagę mają tego typu wydarzenia?

Jak wygląda obecnie branża eventowa?

Branża eventowa przed pandemią działała w Polsce jak bardzo dobrze naoliwiona maszyna. Spotkania, koncerty, wydarzenia, szkolenia – firmy chętnie korzystały z tego typu rozwiązań jako narzędzi do budowania grupy, rozwoju umiejętności, czy jako narzędzia employer branding. Niestety wraz z pandemią nasza rzeczywistość została zdominowana przez świat wirtualny – nie było wtedy innego wyjścia.

Z czasem okazało się, że część wydarzeń czy szkoleń, można z powodzeniem organizować w wersji online, ale – rzecz jasna – nie wszystkie. Pojawiły się nowe problemy i zagrożenia. Badanie przeprowadzone przez BioStat Centrum Badawczo - Rozwojowe, na zlecenie Fundacji DKMS wykazało, że w trakcie izolacji w największym stopniu brakowało nam bliskości i spotkań z przyjaciółmi (58%), spotkań z rodziną (blisko 50%), a prawie co trzeci respondent odczuł także brak możliwości uczestniczenia w wydarzeniach kulturalnych (29%).

Online czy offline?

Chyba nikt nie ma wątpliwości, że część wydarzeń lub szkoleń ma największą wartość tylko wtedy, gdy można je zorganizować offline, a nie przez Internet. Ludzie potrzebują spotkań, możliwości wymiany wiedzy i doświadczeń. Chcą ze sobą porozmawiać, ale także uczyć się i nieustannie podnosić swoje kwalifikacje.

Podczas eventu wytwarza się pewnego rodzaju więź między prowadzącym a publicznością, między artystą lub szkoleniowcem a wybraną do tego szkolenia grupą. Daje to możliwość poczucia jedności i przynależności do danej grupy ludzi. Dodatkowo udział w takim wydarzeniu to także możliwość oderwania się od codzienności i poświęcenia pełnej uwagi celowi, dla którego znaleźliśmy się w konkretnym miejscu. 

A ponieważ przynajmniej na razie pandemia nie dostarcza nam większych kłopotów, warto dobrze wykorzystać potencjał offline’owych spotkań oraz szkoleń. Trzeba tylko wybrać do tego celu wiarygodnego partnera, który stosuje się do bieżących zaleceń sanitarnych oraz działa elastycznie, dostosowując działania do bieżącej sytuacji.

Szkolenia stacjonarne powracają do łask

Przede wszystkim zyskuje możliwość zorganizowania szkoleń stacjonarnych. Jednym z obszarów działania ASM Sales Force Agency jest realizacja projektów promotorskich oraz outsourcing przedstawicieli handlowych. Obie te grupy łączy szeroka wiedza na temat produktów marek dla których pracują.

Najskuteczniejszą formą nauki są szkolenia w formie warsztatów. Często są to degustacje produktów lub nauka obsługi konkretnych produktów. Jeśli prezentacja produktowa ma być przygotowaniem ich do pracy, to interakcja „na żywo” jest niezbędna, gdyż te osoby mają nauczyć się profesjonalnej komunikacji z potencjalnym klientem.

Konsument z pewnością będzie zadawał wiele pytań, często też może kwestionować to co usłyszy, warto więc zawczasu przygotować się do tej dyskusji z wykorzystaniem merytorycznych argumentów. Niemniej ważna od rzetelnej wiedzy jest praktyka. Prezentowane klientom rozwiązanie powinno wzbudzić zaufanie. A jeśli mamy do zaprezentowania konkretne urządzenie, to trzeba je po prostu włączyć i pokazać, jak działa. 

Eventy w placówkach handlowych i w plenerze

Kolejny element wsparcia, jakie można zaproponować, to eventy w placówkach handlowych. ASM Sales Force Agency specjalizuje się w organizacji wszelkiego rodzaju aktywności promocyjnych. Hostessy agencji są przygotowane do obsługi eventów, targów oraz wydarzeń specjalnych. Firma prowadzi działania na terenie wielu obiektów handlowych, dopasowane do specyfiki produktu oraz potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Po blisko dwuletniej przerwie firma wróciła do organizacji degustacji, animacji oraz akcji samplingowych. 

Warto wspomnieć o eventach plenerowych i wyjazdowych. To równie ważny obszar działania ASM SFA. W imieniu klientów i partnerów partner organizuje wyjazdy szkoleniowe lub biznesowe. Wiosną ruszył sezon na organizację wyjazdów, a brak obostrzeń umożliwia szeroki wybór atrakcyjnych miejsc wraz z bogatym programem animacyjnym, które oferuje ASM. 


Materiał zrealizowany we współpracy z ASM Sales Force Agency

fot.: AdobeStock

Reklama