PepsiCo przejmuje 20% udziałów w AQUA Carpatica, rumuńskiej marce wody źródlanej. Firmy ogłosiły zawarcie strategicznego porozumienia, zgodnie z którym, PepsiCo będzie dystrybuować wodę w Rumunii i w Polsce. W planach znajduje się rozszerzenie działalności na inne rynki.
Rumuńska marka uzupełni portfolio PepsiCo
Marka źródlanej wody klasy premium uzupełni ofertę PepsiCo w Europie. AQUA Carpatica jest marką założoną w 2010 roku przez biznesmena Jeana Valvisa. Po czterech latach, stała się najlepiej sprzedającą się naturalną wodą źródlaną w kraju, a w 2016 roku zaznaczyła swoją obecność w 16 państwach.
AQUA Carpatica posiada w swojej ofercie niegazowaną wodę źródlaną i naturalnie gazowane wody mineralne, które są butelkowane u źródła, na dziewiczych terenach rumuńskich Karpat.
W perspektywie ekspansja na kolejne rynki
Porozumienia zawarte pomiędzy PepsiCo i AQUA Carpatica zakłada dystrybucję wody w Rumunii i w Polsce. Umowa dopuszcza jednak możliwość rozszerzenia działalności także na inne rynki, w tym Stany Zjednoczone.
Jak skomentował Silviu Popovici, prezes PepsiCo na region Europy, "dzięki doskonałym walorom smakowym i przypisaniu do klasy premium, AQUA Carpatica stanowi idealne uzupełnienie istniejącej oferty napojów klasy premium firmy PepsiCo".
Założyciel AQUA Carpatica Jean Valvis przyznał natomiast, że marka aspiruje do tego, by w przyszłości być notowana na giełdzie. "Cieszę się, że PepsiCo podziela naszą wizję rozwoju marki zarówno w Europie, jak i na świecie" ‒ dodał.
Produkty PepsiCo są dostępne w ponad 200 krajach i terytoriach na całym świecie. Firma wygenerowała w 2021 roku ponad 79 mld dolarów przychodów. W jej portfolio znajdują się takie marki jak Lay's, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker czy SodaStream.
Źródło/Foto: PepsiCo, Inc.