Sprzedaż win musujących rośnie w dwucyfrowym tempie. Napędza ją prosecco

Sprzedaż win musujących rośnie w dwucyfrowym tempie. Napędza ją prosecco

Konsumpcja win musujących rośnie. Szczególnie napędza ją jeden trunek, czyli prosecco. Wariant ten odpowiada za 43% wartości sprzedaży całej kategorii i cały czas rośnie. Wyniki te potwierdza także tempo rozwoju lidera w kategorii – Mionetto Prosecco, które notuje trzykrotnie szybszy wzrost niż cały segment.

Blisko 690 mln zł – tyle w rok Polacy wydali na wina musujące

Latem prym w sprzedaży wiodą wina musujące. W ciągu ostatnich 12 miesięcy, do końca kwietnia, Polacy wydali na te trunki ponad 688 mln zł, co oznacza ponad 13% wzrost rdr. Ilościowo zaś rynek urósł o 6,3%, co pokazuje zmiany zwyczajów konsumenckich – coraz częściej sięgamy po droższe alkohole[*].

Jak podaje NielsenIQ, największy wpływ na ten wynik miało prosecco. Ten segment odpowiada za 43% wartości sprzedaży win musujących i rośnie niemal 18% rdr. Wyhamowała natomiast sprzedaż francuskiego szampana, który obecnie pod względem dynamiki wartości sprzedaży plasuje się za asti i prosecco.

Mocna pozycja lidera w kategorii prosecco

Te dwa segmenty są szczególne wspierane przez dyskonty. Średnia liczba wariantów na sklep rośnie dwucyfrowo, między innymi kosztem szampana. Wina musujące stają się więc stałym elementem letnich spotkań, stopniowo zastępując piwa.

Jest niezwykle orzeźwiające, cudownie owocowe, pasuje niemal do wszystkiego. To też znakomita baza do wielu modnych drinków. Prosecco, bo o nim mowa, to wino, na punkcie którego świat dosłownie oszalał. Polscy konsumenci także. Dość powiedzieć, że lider na rynku polskim – Mionetto Prosecco – rośnie trzy razy szybciej niż cały segment prosecco[*]

W tym roku, mimo ekonomicznych zawirowań, sprzedaż naszego Mionetto przybiera na sile. W tym segmencie byliśmy prekursorami na polskim rynku. To marka Mionetto, jako pierwsza, pokazała Polakom zupełnie nowy styl picia prosecco. Okazało się, że to nie tylko lampka bąbelków na sylwestra. To włoski styl życia dostępny dla każdego, o każdej porze roku.

Joanna Semczuk, Dyrektor ds. Handlu i Logistyki w firmie Henkell Freixenet Polska

Z czym pić prosecco?

Mionetto Prosecco pochodzi z włoskiego regionu Treviso, wytwarzane jest nieprzerwanie od 1887 roku. "To wino praktycznie na każdą okazję. Idealne do owoców morza, ryb, drobiu czy deserów. Doskonałe w roli aperitifu" – wyjaśnia Tomasz Potrzebowski, ekspert rynku wina w firmie Henkell Freixenet Polska.

Jest to także baza dla wielu popularnych drinków i koktajli, które bez problemu można przygotować w domowych warunkach. Trend miksologii barmańskiej bardzo mocno wpłynął na tę kategorię.

Ulubione wino musujące można  zaserwować w formie stylowego koktajlu. Zachęcam do takich eksperymentów zwłaszcza w wakacje! Szczególnej uwadze polecam połączenie prosecco ze świeżym sokiem pomarańczowym czyli Mimozę  lub z musem brzoskwiniowym – to z kolei Bellini. Niezwykle ciekawy i wyjątkowo pyszny jest również koktajl o nazwie Hugo, będący połączeniem prosecco, syropu z kwiatów czarnego bzu, wody, limonki i liści mięty.

Tomasz Potrzebowski

Foto: StockAdobe(barmalini)

[*] Henkell Freixenet za NielsenIQ, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami (Food) Sprzedaż ilościowa MAT APRIL 2022 w kategorii: Wina musujące segment: Prosecco

Reklama