Rekordowa sprzedaż piwa Miłosław & Makłowicz. Wyniki przerosły oczekiwania

Rekordowa sprzedaż piwa Miłosław & Makłowicz. Wyniki przerosły oczekiwania

Piwo stworzone przez wielkopolski Browar Fortuna i polskiego ambasadora dobrego smaku – Roberta Makłowicza – notuje rekordową sprzedaż. Do końca sezonu jeszcze daleko, ale już teraz Browar informuje o kilkukrotnie wyższej sprzedaży piwa ArcyIPA względem wstępnych estymacji firmy.

Piwo Makłowicza i Browaru Fortuna idzie po rekord sprzedaży

ArcyIPA to chmielowe piwo z nutą soku z mandarynek z chorwackiej Dalmacji. Ta specjalna edycja piwa opracowana została wspólnie przez wielkopolski Browar Fortuna i znanego podróżnika, krytyka kulinarnego i ambasadora dobrego smaku – Roberta Makłowicza.

Piwo, jako letnia propozycja obu marek, pojawiło się na półkach na początku kwietnia. Do podsumowania sezonu jeszcze daleko, ale już wiadomo, że sprzedaż piwa będzie rekordowa.

Cieszy nas, że piwo Miłosław & Makłowicz ArcyIPA – nasz pierwszy wspólny trunek opracowany z Robertem Makłowiczem – cieszy się sporą popularnością. Już dziś widzimy, że dotychczasowa sprzedaż jest kilkukrotnie wyższa od naszych ostrożnych estymacji

Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna

ArcyIPA opracowana przez Browar Fortuna i Roberta Makłowicza

Owoc wielkiego wrzenia w małym browarze, bo tak nazywane jest piwo z linii Miłosław, to lekkie (ok. 4,5% alk.) i cytrusowe India Pale Ale. Na jego smak składa się kompozycja aż pięciu odmian chmielu. Przyjemny, chmielowy aromat i goryczkę dopełnia nuta mandarynek z Chorwacji, zbieranych wczesną zimą – wtedy, kiedy smak dojrzałych owoców jest wyjątkowy.

Przy tworzeniu receptury piwa ArcyIPA udział brał Browar Fortuna oraz Robert Makłowicz (mat. prasowe)

Lokalne, chorwackie mandarynki pochodzą ze zbiorów z doliny rzeki Neretwy – terenu słynącego z żyznej gleby, na którym uprawia się wyjątkowej jakości cytrusy. Pochodzenie owoców nie jest przypadkowe. To Robert Makłowicz zainspirował miłosławskich piwowarów składnikiem w postaci soku z mandarynek rosnących w dolinie rzeki Neretwy w Dalmacji.

Od kiedy skosztowałem soku z nadneretwiańskich mandarynek myślałem o tym, żeby połączyć ten smak z dobrej jakości polskim piwem. Cieszę się, że to się udało.

Robert Makłowicz

Nie dziwią go też wyniki sprzedaży. Jak komentuje Rober Makłowicz: "Byłem pewien, że odbiorcy pokochają ten smak, bo kiedy pracując nad recepturą naszego piwa pierwszy raz go spróbowałem, od razu się nim zachwyciłem. Piw smakowych jest sporo, ale to w pełni chmielowa IPA, zaledwie przełamana nutą soku z najlepszych mandarynek na świecie. Czy może być coś bardziej orzeźwiającego?".

Rober Makłowicz polskim ambasadorem smaku

Współpraca przy Miłosław & Makłowicz ArcyIPA nie była pierwszym kontaktem znanego podróżnika z Browarem Fortuna. To właśnie tu – w Miłosławiu, w 2020 roku, w Browarze Fortuna powstał jeden z odcinków kulinarnej podróży pt. "Miłosławskie skarby" – o stylach piwnych i ich wykorzystaniu w kuchni. 

Robert Makłowicz od kilku lat z powodzeniem współpracuje z markami z branży spożywczej i okołospożywczej. Wielką popularnością cieszą się sosy do potraw, przygotowywane wspólnie z marką Roleski. W sieci Biedronka klienci korzystają z rekomendacji win przygotowywanych przez Roberta Makłowicza i syna Mikołaja, który jest sommelierem - pod brandem "Makłowicz poleca", a dla sieci Wild Bean Cafe – należącej do sieci stacji BP – Robert Makłowicz pod marką "Selekcja Makłowicz" przygotowuje propozycje dań ultra fresh, w tym kanapek i hot dogów premium.


Foto: mat. prasowe

Reklama