Żubr przeznaczy 1 000 000 zł na projekty związane z ochroną zagrożonych gatunków

Żubr przeznaczy 1&nbsp000&nbsp000&nbspzł na projekty związane z&nbspochroną zagrożonych gatunków

Należąca do Kompanii Piwowarskiej marka Żubr rusza z czwartą edycją kampanii CSR. Ponownie z etykiet zniknie żubr. Jego miejsce zajmą zagrożone wyginięciem gatunki zwierząt.

Na etykietach piwa Żubr pojawią się wizerunki: rysia, niedźwiedzia, łosia i sóweczki. Marka chce w ten sposób zwrócić uwagę na zagrożone wyginięciem gatunki zwierząt. Na projekty, ktre przyczynią się do tego celu, Żubr przeznaczy w tym roku milion złotych.

Żubr chroni zagrożone gatunki zwierząt

Kampania marki Żubr wystartowała 1 sierpnia br. Jej głównym nośnikiem jest spot wideo nawiązujący do kryzysu klimatycznego, w którym Żubr zaznacza, że problemy przyrody dotyczą każdego.

Przedstawiono w nim puszczę zagrożoną pojawieniem się trąby powietrznej. Szczęście mają te zwierzęta, które spotkają na swojej drodze żubra – niezawodnego opiekuna. Mimo humorystycznego hasła: Kto nie trzyma się Żubra, ten trąba – przekaz kampanii ma wymiar edukacyjny.

Kampania obejmuje opakowania piwa Żubr z wizerunkami zagrożonych gatunków, POSM oraz współpracę z wybranym lokalnymi sieciami handlowymi. Działania reklamowe będą prowadzone w telewizji i mediach społecznościowych, a także z udziałem influencerów – przyjaciół Żubra.

Marka stawia na edukację społeczeństwa

Poprzednie edycje akcji "Żubr chroni zagrożone gatunki zwierząt" z ich wizerunkami na etykietach piwa, były bardzo dobrze przyjęte przez konsumentów – chętnie sięgali po limitowane opakowania.

Foto: Kompania Piwowarska

By jeszcze skuteczniej pomagać polskiej przyrodzie, marka Żubr powołała ponad dwa lata temu Fundusz Żubra. Jego celem jest edukacja społeczeństwa, ratowanie i ochrona dzikich zwierząt w najcenniejszych przyrodniczo rejonach Polski. Projekty Funduszu mają charakter długofalowy – tak jak współpraca z Białowieskim Parkiem Narodowym, ale Fundusz reaguje i pomaga także w nagłej potrzebie – tak jak w przypadku pożaru doliny Biebrzy.

Celem kampanii jest pogłębianie świadomości ekologicznej konsumentów i ochrona dzikiej przyrody, taka jest misja Funduszu Żubra od ponad dwóch lat. W tym roku, tak jak w latach poprzednich, przeznaczymy milion złotych na projekty, które przyczynią się do ratowania zagrożonych wyginięciem dzikich zwierząt.

Urszula Czerniawska-Kapeluch, senior brand manager Żubr

W ramach kampanii i działalności Funduszu Żubra do końca roku planowane są cztery akcje we współpracy z organizacjami ekologicznymi. Fundusz będzie kontynuował współpracę z Instytutem Biologii Ssaków Polskiej Akademii Nauk, ale przy zupełnie nowym projekcie. 

Za koncepcję spotu telewizyjnego odpowiada agencja PZL, produkcją zajął się dom produkcyjny Papaya Films, postprodukcją – Platige Image, a udźwiękowieniem – Juice. Działania PR i digital przygotowała Huta 19 im. Joachima Fersengelda, media zaplanował i kupił dom mediowy Zenith.


Foto: Kompania Piwowarska

Reklama