Grupa Schwarz opublikowała wyniki za miniony rok podatkowy. W tym czasie odnotowała wzrosty we wszystkich segmentach działalności. Kaufland zwiększył sprzedaż o ponad 7%, Lidl natomiast o blisko 5%.
Do Grupy należą sieci handlowe Lidl i Kaufland, a także spółki produkcyjne w ramach Schwarz Produktion oraz segment zarządzania odpadami i recyklingiem – PreZero. W minionym roku podatkowym Grupa kontynuowała wzrosty we wszystkich segmentach działalności, zwiększając sprzedaż ze 125,3 mld EUR w roku poprzednim do łącznej wartości 133,6 mld EUR.
Sieci handlowe ze wzrostami sprzedaży
Lidl i Kaufland, dysponując ponad 13 300 sklepami, wykazały wysoką wydajność i sprawność nawet w trudnych czasach. Kaufland zwiększył sprzedaż w sklepach o 7,4% do 27,3 miliarda euro, podczas gdy Lidl odnotował sprzedaż w wysokości 100,8 miliarda euro, co odpowiada 4,7% wzrost.
Całkowita sprzedaż internetowa Grupy wyniosła 1,7 miliarda euro. Dzięki przejęciu udziałów Suez i Ferrovial przychody dywizji środowiskowej PreZero wzrosły z 0,7 mld euro do 2,1 mld euro.
Modernizacja sklepów i cyfryzacja
Inwestycje w środki trwałe dla podstawowej działalności wyniosły około 8 miliardów euro i były przeznaczone przede wszystkim na rozbudowę, modernizację sklepów i cyfryzację grupy kapitałowej.
Dzień bilansowy dla bilansu to 28 lutego 2022 roku. Sprzedaż Grupy obejmuje wszystkie przychody handlowe.
Fot. mat. prasowe (Schwarz Group)