Maspex oficjalnie właścicielem marki Becherovka. "Rozwój musi być odsunięty w czasie"

Maspex oficjalnie właścicielem marki Becherovka. "Rozwój musi być odsunięty w czasie"

Przejęcie marki Becherovka to już 21. tego typu transakcja Grupy Maspex. Oficjalne sfinalizowanie nastąpiło we wtorek 30 kwietnia br. Tym samym Maspex stał się właścicielem spółki Jan Becher - Karlovarská Becherovka, w tym marki Becherovka oraz zakładu produkcyjnego i magazynu w Karlovych Varach w Czechach.

Becherovka to kultowy likier ziołowy i najstarsza marka alkoholu w Czechach. Od 1 maja br. za jego produkcję i sprzedaż odpowiada w pełni Grupa Maspex, właściciel takich marek jak Żubrówka, Soplica, ale także Tymbark, Lubella czy Łowicz. Celem akwizycji jest rozszerzenie portfolio firmy o nowy produkt, który do tej pory był trudno dostępny w Polsce.

Jaki pomysł na Becherovkę ma Maspex?

Becherovka to marka o silnej pozycji w Czechach i na Słowacji. Mimo rozpoznawalności na polskim rynku, marka jest obecnie trudna do kupienia w krajowych sklepach. Z tego też powodu, w pierwszej kolejności Grupa Maspex zamierza skupić się na budowaniu dystrybucji – powiedział Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Grupy Maspex w rozmowie z Tomaszem Pańczykiem, redaktorem naczelnym miesięcznika Hurt & Detal i Michałem Siwkiem, Head of Decarbonization & Biodiversity Product w BNP Paribas Bank Polska. Jak dodał prezes, rozwój produktu zostanie nieco odroczony w czasie.

Z racji dynamiki procesu nabycia tego typu aktywów, na który wpływ mają wymogi prawne, rozwój produktu musi być nieco odsunięty w czasie. Mam nadzieję, że do końca tego roku wypracujemy już strategię działania. Inna jest pozycja rynkowa Becherovki w Czechach i na Słowacji, a inna w pozostałych krajach, gdzie jest dostępna. Na pewno jest to marka rozpoznawalna w Polsce, ale trudna do kupienia. Dlatego na początek zajmiemy się tym, co potrafimy robić najlepiej, czyli postaramy się, żeby była ona obecna na półkach.

Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Grupy Maspex

Jak dodał Krzysztof Pawiński, marka Becherovka ma odpowiadać na ważny trend, jakim jest renesans alkoholi smakowych. "Nawyki konsumpcyjne między poszczególnymi generacjami konsumentów zmieniają się. Obecnie dla pełnoletnich, młodych ludzi, którzy mogą sięgnąć po alkohol, nie do przyjęcia jest teza by miał on nie smakować. (...) Więcej smaku, mniej alkoholu – marka Becherovka odpowiada właśnie na ten trend" – zaznaczył prezes Grupy Maspex.

Wsparcie międzynarodowe

Transakcja, która poskutkowała przejęciem marki Becherovka z zakładem produkcyjnym i magazynem ma dodatkowo przynieść korzyści partnerom biznesowym Grupy Maspex w Czechach i na Słowacji. Jak informuje producent, zyskają oni dostęp do szerszej oferty obejmującej takie alkohole jak Becherovka i Żubrówka oraz bezalkoholowe w tym Relax, Tiger czy River Tonic.

W kontekście przejętej marki Becherovka priorytetem Grupy Maspex jest na ten moment integracja i utrzymanie sprzedaży. Jak dodaje Wioleta Czaja, dyrektor generalny Business Unit Czechy i Słowacja, firma nie wyklucza w przyszłości dalszej ekspansji na rynki eksportowe.

(...)  Becherovkę chcemy także wspierać międzynarodowo. Dlatego produkt będzie dostępny w ofercie naszych oddziałów, a także planujemy jego ekspansję na rynki eksportowe, dzięki czemu jeszcze większa liczba konsumentów będzie miała szansę delektować się wyjątkowym smakiem wyrobów tej marki.

Wioleta Czaja, dyrektor generalny Business Unit Czechy i Słowacja w Grupie Maspex

foto: Krzystof Pawiński, prezes Grupy Maspex (mat. prasowe)