Lidl chwali się eksportem polskich towarów pod swoimi markami. Ta kategoria dominuje

Lidl chwali się eksportem polskich towarów pod swoimi markami. Ta kategoria dominuje

W 2023 roku polscy dostawcy wyeksportowali produkty o wartości 6,45 mld złotych pod markami własnymi Lidla. W tym czasie na sprzedaż zagraniczną swoich towarów zdecydowało się ponad 300 takich podmiotów. Ich produkty pod markami własnymi Lidla trafiły na 28 rynków. 

Główne kierunki eksportu produktów pod markami własnymi Lidla

Wśród kluczowych kierunków pod względem eksportu polskich produktów pod markami własnymi Lidla znajduje się Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Łotwa, Bułgaria i Wielka Brytania. Te na te rynki trafiło w 2023 roku najwięcej polskich produktów za pośrednictwem sieci dystrybucji Lidla – informuje detalista. 

Łączna wartość polskich produktów, które zostały w 2023 roku wyeksportowane na zagraniczne rynki wyniosła 6,45 mld złotych. Oznacza to znaczny wzrost względem poprzedniego okresu, kiedy wartość eksportu tych towarów opiewała na 5,4 mld złotych. W stosunku do 2022 roku, w minionym okresie kluczowe rynki eksportowe nie zmieniły się. 

Trzy kluczowe grupy produktów

Szczególnym zainteresowaniem, jak podaje Lidl, cieszyły produkty z trzech kategorii asortymentowych. Na pierwszym miejscu znajdziemy polskie mięso. Popularnością ma się w tym przypadku cieszyć w szczególności drób. Kolejnymi grupami produktowymi jest nabiał oraz pieczywo. 

W 2023 roku detalista w ramach asortymentu, jakim są marki własne Lidla, współpracował w sumie z 840 dostawcami z Polski. Wśród nich znajdują się takie firmy jak Wipasz, który dostarcza do sieci produkty dostępne pod marką "Rzeźnik", SM Mlekpol czy też E.C.O Grupa, dostawca owoców i warzyw. 


foto: mat. prasowe