Właściciel Biedronki pokazał wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2023. Sprzedaż w ramach całej Grupy Jeronimo Martins wzrosła w tym czasie o ponad 22% do 14,5 mld euro. Zysk netto firmy wyniósł na koniec czerwca 2023 roku 356 mln euro, wobec 261 mln euro rok wcześniej.
EBITDA wzrosła w tym okresie o ponad 18% do poziomu 1 mld euro przy marży na poziomie 6,9%. Równie dobre wyniki osiągnęła na polskim rynku Biedronka. Detalista zwiększył wartość i wolumen sprzedaży.
Pierwsze półrocze 2023 w Jeronimo Martins
W trudnym otoczeniu naznaczonym spowolnieniem gospodarczym, Jeronimo Martins postawiło sobie za główny cel utrzymanie wzrostu sprzedaży. W tym celu firma poczyniła inwestycje w celu wzmocnienia konkurencyjności poszczególnych marek. Jak czytamy w komunikacie Jeronimo Martins, było to kluczowe dla ochrony wolumenów sprzedaży oraz zmniejszenia inflacji żywnościowej.
"Wiemy, że w niepewnych czasach, gdy wywierany jest silny nacisk na realne dochody gospodarstw domowych, kluczowe jest ciągłe zapewnianie najlepszych możliwości oszczędności poprzez mocne inwestowanie w politykę cenową" – skomentował Pedro Soares Dos Santos, prezes Jeronimo Martins.
Kluczowe priorytety Jeronimo Martins
Pedro Soares Dos Santos komentując półroczne wyniki finansowe firmy poinformował, w jakich kierunkach zamierza rozwijać się firma oraz które cele są dla Jeronimo Martins priorytetowe. Wśród nich wymienił: bycie pierwszym wyborem dla coraz bardziej wrażliwych na cenę konsumentów, rozwijanie sprzedaży, wzmocnienie efektywności, ochronę rentowności i zrównoważoność przedsiębiorstw. Jednocześnie firma chce kontynuować inwestycje w swoje zespoły.
Prezes Jeronimo Martins zaznaczył przy tym, że firma nie zawaha się wykorzystać swojej siły finansowej, "aby zachować elastyczność i zdolność do wprowadzenia pozytywnej zmiany na rynkach", na których działa.
Wzrosty na każdym rynku
Jeronimo Martins jest właścicielem obecnej w Polsce sieci sklepów Biedronka, ale także działających w Portugali szyldów Pingo Doce, Recheio oraz kolumbijskiej sieci Ara, a także sieci drogerii Hebe.
Każdy z szyldów odnotował wzrost sprzedaży w pierwszym półroczu 2023. Za największy udział w sprzedaży Jeronimo Martins odpowiadała w tym czasie Biedronka (71,1%), która wygenerowała 10,316 mln euro sprzedaży. Za 15,6% odpowiadał w tym czasie szyld Pingo Doce, a za 7,5% – Ara.
Foto: mat. prasowe