Excellence zakończył 2021 rok ze wzrostem zysku o około 85%

Excellence zakończył 2021 rok ze wzrostem zysku o około 85%

Excellence, polski producent, który niedawno realizował m.in. głośną kampanię we współpracy z Team X, prezentuje wyniki finansowe za 2021 rok. Firma zakończyła cztery kwartały roku z przychodami wyższymi o 29% w porównaniu do roku 2020. W tym czasie zysk netto wzrósł o około 85%.

Polski producent soków, syropów, napojów oraz suplementów diety Excellence po czterech kwartałach 2021 roku osiągnął przychody w wysokości 62,8 mln zł, czyli o 29% wyższe w porównaniu do roku 2020. Zysk netto wyniósł 2,76 mln zł i wzrósł o 2,36 mln zł. Zarząd Excellence podjął decyzję o przeniesieniu notowań akcji spółki z NewConnect na rynek regulowany GPW – spółka czeka na zatwierdzenie prospektu emisyjnego przez KNF.

Rok 2021 był dla Excellence bardzo dobry – mocno zwiększyliśmy sprzedaż, rozszerzyliśmy zasięg geograficzny, podpisaliśmy perspektywiczne umowy zagraniczne, wprowadziliśmy na rynek nowe produkty i realizowaliśmy mocne kampanie marketingowe – m.in. z Team X. Wszystkie te działania przełożyły się na bardzo dobre wyniki finansowe i wzmocnienie udziału naszych produktów w poszczególnych segmentach rynku. Zakładamy, że rok 2022 będzie kontynuacją dotychczasowych trendów – przyniesie dalszy wzrost popytu na nasze produkty. Planujemy też kolejne akcje sprzedażowe i wzmocnienie współpracy z sieciami handlowymi.

Dariusz Polinceusz, prezes Excellence

Excellence jest największym producentem syropów sprzedawanych pod markami własnymi dużych sieci handlowych w Polsce. Współpracuje z takimi sieciami jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Tesco, Makro, Carrefour, Auchan, Selgros, Aldi, Kaufland, Leclerc czy Polo Market.

Przeczytaj też:

Drugą część biznesu stanowią soki i syropy sprzedawane pod markami należącymi do Excellence, np. I am BIO, Biorę, Monzini. Miesięczna produkcja soków i syropów sięga 1,5 mln litrów. Pod względem ilościowym spółka jest numerem dwa w Polsce – co trzeci litr sprzedawany w naszym kraju został wyprodukowany w zakładzie Excellence. Na podstawie danych AC Nielsen Excellence szacuje swój udział w polskim rynku syropów na ok. 24%.

Kluczowe wydarzenia w Grupie Excellence w 2021 roku

Miniony rok był szczególnie instensywny dla rupy Excellence. Wśród najważniejszych wydarzeń znajdują się m.in.:

  • Umowa Health Medica na dostawę produktów na rzecz OTCF S.A. o łącznej wartości 2,35 mln zł. 
  • Objęcie 10% akcji spółki Polskie Konopie. Będzie ona produkowała artykuły spożywcze z dodatkiem konopi, suplementy diety, a także rozpocznie sprzedaż wyrobów farmaceutycznych i medycznych oraz kosmetyków na bazie konopi.
  • Inwestycja w nową spółkę Excellence Cannabis SA wraz z partnerem strategicznym: Intenson Europe. 
  • Zawarcie 3-letniej umowy ze wszystkimi business unitami Jeronimo Martins w Europie. Umowa rozszerza obecną współpracę dotyczącą produkcji i dostaw wyrobów marki własnej sieci w Polsce o Portugalię oraz Maderę. Wartość nowego zamówienia wynosi rocznie 144.300 Euro. Rozszerzenie umowy daje możliwość dostarczania produktów do: 480 sklepów Pingo Doce, 40 hal cash and carry Recheio oraz operatorów zaopatrzenia Horeca. Excellence od wielu lat współpracuje z siecią Biedronka dostarczając produkty w stałym asortymencie – zarówno marki własnej sieci, jak i pod marką producenta „Excellence”.
  • Zakup 51% udziałów w Health Medica – specjalizującej się w produkcji i sprzedaży suplementów diety oraz kosmetyków. 
  • Pozyskanie dofinansowania z funduszy UE w wysokości blisko 200 tys. zł na realizację projektu wdrożenia zmian w zarządzaniu procesem produkcji.

Równolegle z rozwojem rodzimych receptur i budowaniem własnej marki, Excellence jest jednym z czołowych dostawców syropów takich sieci jak: Biedronka, Netto, Lidl, Auchan, Carrefour oraz wielu innych. Firma eksportuje swoje produkty także do Niemiec, Holandii, Czech, na Białoruś i Ukrainę, Litwę, Łotwę i do Estonii. Asortyment jest dostępny również w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Tradycyjne smaki od Excellence docenili także konsumenci w Kanadzie. Spółka prowadzi działania w celu pozyskania dystrybutora w Azji i na Bliskim Wschodzie.


Źródło: inf. prasowa​

Reklama