Rosnąca popularność Ozempicu budzi obawy. Walmart widzi już zmiany w zakupach klientów

Rosnąca popularność Ozempicu budzi obawy. Walmart widzi już zmiany w zakupach klientów

Ozempic nazywany coraz częściej cudownym lekiem na otyłość w pierwszej kolejności jest przeznaczony dla osób leczących się na cukrzycę. Mimo tego wzbudził spore zainteresowanie wśród innych odbiorców, których kusi zrzuceniem zbędnych kilogramów za sprawą wyhamowania apetytu.

Okazuje się, że wpływ rosnącej popularności Ozempicu wśród konsumentów może odbić się wyraźnie na sprzedaży sieci handlowych. O pierwszych skutkach alarmuje już amerykański detalista Walmart.

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z INFORMACJAMI Z RYNKU:

Obserwuj nas w Google News

Ozempic zmniejsza koszyki zakupowe?

John Furner, dyrektor generalny Walmart w USA, ogłosił w środowym wywiadzie, że firma zauważyła niewielką zmianę w zakupach klientów stosujących leki przeciwcukrzycowe i odchudzające wobec całkowitej populacji. Mówiąc o tych zmianach, Furner zaznaczył, że obejmują one zmniejszenie ilości kupowanych produktów, a większą częstotliwość wybierania produktów mniej kalorycznych.

Walmart monitoruje te zmiany w zachowaniach zakupowych, korzystając z anonimowych danych na temat populacji kupujących. Badania obejmują porównania między klientami przyjmującymi leki a osobami, które nie stosują terapii hamującej apetyt. Zdaniem Furnera jest jednak jeszcze za wcześnie, by dokładnie ocenić te wpływy. 

Badania dotyczące wpływu stosowania tego typu preparatów rozpoczął już także między innymi producent chipsów Pringles.

Terapie odchudzające zmorą handlu?

Walmart, mimo rosnącego zainteresowania terapiami odchudzającymi z użyciem Ozempicu lub podobnych środków, nie obawia się znacznego spadku sprzedaży. Podczas rozmowy z CNBC dyrektor finansowy Walmart John David Rainey przyznał, że klienci przyjmujący leki odchudzające "ogólnie" wydają w sklepie więcej, nawet jeśli kupują mniej żywności.

Zmiany w nawykach zakupowych w związku z terapią odchudzającą i hamowaniem apetytu stają się coraz bardziej interesującym obszarem dla sprzedawców detalicznych i firm farmaceutycznych. Na dokładne dane i informacje o wpływie tego środka na koszyki zakupowe musimy jednak wciąż poczekać.


foto: stockadobe(omar)

Reklama