Rynek e-commerce rośnie w 22% tempie. Które kategorie FMCG odniosły największy sukces? [ANALIZA]

Rynek e-commerce rośnie w 22% tempie. Które kategorie FMCG odniosły największy sukces? [ANALIZA]

Wraz z szybkim rozwojem technologii i Internetu, e-commerce stał się popularnym kanałem dokonywania zakupów wśród konsumentów na całym świecie. W Polsce, podobnie jak w przypadku większości krajów, duży impuls do rozwoju rynku zakupów online dała pandemia oraz związane z nią ograniczenia. Sytuację na polskim rynku e-commerce, szczególnie w kontekście kategorii FMCG, analizuje Aleksandras Bacevicius, analityk w Euromonitor International.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • W jakim tempie rośnie rynek e-commerce w Polsce.
  • Jaką sprzedaż przez Internet generują kategorie FMCG.
  • Jakie formy dostawy są najczęściej wybierane przez klientów e-commerce.
  • Jaką wartość oraz dynamikę wzrostu ma polski rynek mobile commerce.
  • W jakim tempie będzie rósł polski rynek e-commerce w ciągu najbliższych 5 lat.

E-commerce w Polsce. Jak radzi sobie branża FMCG w kanale online?

E-commerce w Polsce jest szybko rozwijającym się kanałem, rosnącym w tempie 22% CAGR w okresie od 2014 do 2022.

W 2022 roku e-commerce we wszystkich śledzonych przez Euromonitor International branżach FMCG, pomimo ostrej presji inflacyjnej i rosnących cen energii na całym kontynencie, osiągnął wartość 121 mld zł przy 15% wzroście.

W kolejnym roku handel elektroniczny znacznie zwolnił, niemniej jednak w 2023 roku utrzymał w Polsce dodatni 2% wzrost

Zaloguj się lub utwórz nowe konto.

Zaloguj się
Zarejestruj się
Reklama